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4.2 Patchnotes

AutorNachricht
Veröffentlich am: 23.01.2012, 15:49 Uhr
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Die vorläufigen Patchnotes für WoW Patch 4.2 wurden aktualisiert. Am 14. Mai 2011 veröffentlichten die WoW-Macher eine aktualisierte Fassung. Die für 4.2 erwartete Umwandlung von Tapferkeitspunkte zu Gerechtigkeitspunkten wird nun tatsächlich innerhalb der offiziellen Patchnotizen gelistet. Somit solltet Ihr noch vor WoW Patch 4.2 beim Tapferkeitspunkte-Händler auf Shopping-Tour gehen. Zudem sorgen weiter Klassenänderungen für Paladine, Priester und Hexenmeister für eine teils gravierende Neuausrichtung einzelner Talente. Die vollständigen Änderungen an diesen und anderen WoW-Klassen lest Ihr den Patchnotes nach. Beachtet dabei bitte, dass sich sämtliche Inhalte der Patchnotes möglicherweise noch ändern können.

Seit der letzten Fassung der Patchnotes hinzugekommene Erweiterungen sind im Inhaltsverzeichnis durch ein "UPDATE" gekennzeichnet und auf den jeweiligen Unterseiten fett dargestellt.

Die englische Originalfassung der Patchnotes zu Patch 4.2 findet Ihr auf der offiziellen nordamerikanischen WoW-Seite. Die offizielle deutsche Übersetzung der Patchnotes zu Patch 4.2 könnt Ihr auch auf der offiziellen deutschen Webseite zu WoW nachlesen.

buffed
Veröffentlich am: 23.01.2012, 15:50 Uhr
Dungeons & Raids

Bastion of Twilight

The damage modifier on Normal has been reduced for Arion, Elementium Monstrosity, Feludius, Ignacius, and Terrastra.
Removed one of each type of Bound elemental from the Ascendant Council chamber.

Arion
Chain Lightning damage has been reduced.

Cho’gall
Health, melee damage, Health of Corrupting Adherent, Depravity damage, Corrupting Crash damage, Flaming Destruction damage, and Unleashed Shadows damage has all been reduced by 20%.
Corrupting Crash and Depravity
Halved the amount of Corruption they give to 5 from 10.
Corrupted Bite effect caused by Blood of the Old God reduced.
Damage Taken from Corruption of the Old God per Corrupted Blood has been reduced from 3% per stack to 2% per stack.
Debilitating Beam damage has been reduced by 20% to 6,400.
The duration of Twisted Devotion has been reduced by 25%.

Dragon Siblings
Health, melee damage, Twilight Meteorite damage, Devouring Flames, Blackout damage, Unstable Twilight damage, Twilight Zone damage, Twilight Blast damage, Fabulous Flames damage, has all been reduced by 20%.

Elementium Monstrosity
Electrical Instability damage has been reduced.

Feludius
Damage due to being Frozen while Waterlogged has been reduced.

Halfus
Health, melee damage, Fireball/Fireball Barrage damage, Furious Roar damage, Scorching Breath damage, Shadow Nova damage, has all been reduced by 20%.
Nether Scion, Slate Dragon, Storm Rider, Time Warden, and Orphaned Emerald Whelp health has been reduced by 20%.
Shadow Nova base cast time has been increased.

Ignacious
Rising Flames now increases damage by 3% per stack, down from 5%.

Terrastra
Harden Skin now increases Physical damage dealt by 20% (down from 100%.)

Blackwing Descent

Atramedes
Health, melee damage, modulation damage, Roaring Flame Breath damage, and Searing Flame damage has all been reduced by 20%.
Modulation no longer causes Sound in normal difficulty.
Sound given by Sonar Pulse has been reduced to 3 (from 5.)

Chimaeron
Health reduced by 20% and melee damage reduced by 10%.
Chimaeron will now only cast two caustic slimes per 30 second cycle, at second 17 and second 23.

Drakeadon Mongrel
Time Lapse no longer stuns.
Frost Burn silence is now 3 seconds

Dwarven Kings
Whirlwind no longer drops threat.
Execution sentence now deals damage only.
Shield of Light absorption now reduced.

Magmaw
Damage and hit points reduced by 20%.
Lava Parasites have been diminished
Lava Spew damage, Magma Spit damage, Massive Crash damage, and Infectious Vomit damage have all been been reduced.
Mangled Lifeless no longer instantly kills, and damage has been reduced.
Parasitic Infection has been decreased.

Maloriak
Health, damage, Aberation health/damage, Arcane Storm damage, Prime Subject damage, Flash Freeze/Shatter damage, and Scorching Blast damage has all been decreased by 20%.
Aberration stacking damage buff decreased.
Prime Subjects no longer fixate, and are no longer immune to taunt.

Nefarian
Animated Bone Warriors take 33 seconds to fall over, (down from 50.)
Blast Nova cast time increased.
Chromatic Prototype Health reduced 20%.
Electrocute damage reduced 30%.
Fewer Animated Bone warriors spawn.
Magma Stacking debuff effect reduced 75%.
Nefarian health and melee damage reduced by 20%.
Nefarian's Shadowblaze cast frequency cannot increase beyond 1 per 15 sec.
Onyxia health and melee damage reduced by 20%.
Shadowflame Barrage damage reduced 20%.
Tail Lash damage reduced 50%.

Omnotron Council
Barrier absorb amount increased by 100%.
Increased the cooldown on Power Conversion (Converted Power chance).
Health, Melee damage, Electrical Discharge damage, Lightning Conductor damage, Health of Poison Bomb, Incineration Security Measure damage, Arcane Annihilator damage, has all been reduced by 20%.
Flamethrower damage has been reduced by 40%.
Static Shock caused by Unstable Shield damage and Poison Bomb damage has been decreased by 50%.

Throne of the Four Winds

Al’Akir
Acid Rain now stacks every 20s (up from 15s.)
Electrocute now pulses every 1s (up from 0.5s.)
Feedback duration increased to 30s (from 20s.)
Health, damage, and Wind Burst damage have all been reduced 20%.
Lightning and Lightning Rod recast time has been increased.
Lightning Strike friendly chain damage has been halved.
Will no longer use Static Shock on normal difficulty in phase 1 or phase 2.

Conclave of the Four Winds
Gathering Strength cast time has been increased
Ice Patch slow is now 5% per stack, up to 10 stacks (down from 10% per stack, up to 30 stacks), damage reduced by 20%.
Rohash, Anshal, Nezir melee, Ravenous Creeper health/damage, Ravenous Creeper toxic spores damage, Hurricane damage, Sleet Storm damage , Permafrost damage , Slicing Gale, and Wind Blast damage have all been reduced by 20%.
Wind Chill damage decreased by 20%and now increases damage taken by 5% per stack.

Classes: General
Dodge: Death Knights, paladins, and warriors no longer receive any bonus to their chance to dodge from Agility. Their base chance to dodge is now a fixed 5%.

Parry: Death Knights, paladins, and warriors now receive 27% of their Strength bonuses as parry rating, up from 25%. This conversion still only applies to Strength above and beyond their base Strength.

Mage (Forums / Talent Calculator / Skills/Talents)

Pyroblast: The version of this spell cast when Hot Streak is not active did slightly less damage than the Hot Streak version. Its damage has been increased so that both versions of Pyroblast now do the same amount of damage.
Spellsteal mana cost has been increased 100%.

Fire
Impact: When Living Bomb is spread via this talent, it will only be spread to two additional targets. The net effect is that if the Mage’s most recent Living Bomb target is the same as their Impact target, that target will no longer lose the Living Bomb effect. If Living Bomb is active on multiple targets when the Impact effect is cast, Living Bomb will remain active on the most recent Living Bomb target, and will be added to two other nearby targets.

Frost
Deep Freeze and Ring of Frost will now cause diminishing returns for each other.
Ring of Frost now has a 1.5-second cast time.
Spellsteal now has a 6-second cooldown.

Paladin (Forums / Talent Calculator / Skills/Talents)

Seal of Righteousness – now can be proc’d by any melee ability, not just single target melee abilities. This adds Hammer of the Righteous (the physical component) and Divine Storm to the list of abilities that can proc it. In addition, Seal of Righteousness procs can now crit.

Holy
Walk in the Light now improves Word of Glory healing by 30% in addition to its current effects.

Protection
Guardian of Ancient Kings now uses the ‘Assist’ pet stance functionality.

Retribution
Seals of Command: This talent now makes Seal of Righteousness hit an unlimited number of melee targets, instead of only 2 additional targets.

Glyphs
Glyph of Seal of Truth: The expertise bonus granted by this glyph now also works when Seal of Righteousness is active.

Priest (Forums / Talent Calculator / Skills/Talents)
Shadowfiend now uses the ‘Assist’ pet stance functionality.

Shadow
Sin and Punishment’s Vampiric Touch backlash Fear effect no longer has diminishing returns.

Items
Tier 11 Set Bonuses
Restoration druid Tier 11 2-Piece: This set bonus has been redesigned to work with the new Restoration druid mastery. Druids with this bonus now receive the bonus to Spirit while the Harmony mastery bonus to periodic healing is active.

Tier 12 Set Bonuses
Hunter 4P: The effect which makes Shots cost no focus now also makes Kill Command cost no focus.
Mage 2P: This set bonus can now also be triggered by Frostfire Bolt.
Mage 4P: The portion of this bonus referring to Arcane Missiles have been removed. Instead, the set bonus now makes Arcane Power reduce the cost of Mage spells by 10% instead of increasing their cost.

PvP
Arenas
The Ring of Valor has been added to the Arena rotation once again.

Quelle:
mmo-champion
Veröffentlich am: 23.01.2012, 15:51 Uhr
Todesritter
Blood
* Dancing Rune Weapon deals 100% damage of the Death Knight's attack, up from 50%.

Frost
* Rune Strike no longer scales from Attack Power, but it could just be a tooltip change gone wrong.
* Killing Machine now procs from autoattacks instead of melee attacks. (Tooltip clarification, already like that on live)
Druide (Quelle)
Feral
* Claw's additional damage has been reduced by 35%, from 1101 to 710. (Tooltip fix?)
* Faerie Fire (Feral) bear form damage has been increased by 333%, from 679 to 2950. Now scales from 10.8% of AP, down from 15%.
* Ferocious Bite can now consume up to 35 additional energy to increase damage by up to 100%.
* Lacerate base damage has been increased but AP scaling has been reduced. Now deals [3608 + 5.52% of AP] damage and making them bleed for [345 + 1.85% of AP] damage over 15 sec, instead of [2088 + 7.66% of AP] damage and making them bleed for [75 + 2.56% of AP] damage over 15 sec.
* Mangle (Cat) additional damage has been reduced by 80%, from 1670 to 315. Base damage remains unchanged.
* Mangle (Bear) now deals 190% normal damage, down from 260%. Additional damage increased by 130%, from 754 to 1740.
* Maul now deals [35 + 19% of AP] physical damage, down from [8 + 26.4% of AP] damage,
* Shred additional damage has been reduced by 80%, from 1716 to 330. Base damage remains unchanged.
* Swipe base damage has been increased by 330%, from 215 to 929
* Thrash base damage has been increased by 330%.
* Natural Reaction now reduces damage taken while in Bear Form by 9/18%, up from 6/12%.
* Pulverize now deals 60% weapon damage, down from 80%. Additional damage increased by 350%, from 360 to 1624.
Jäger (Quelle)
Pets
* Intervene no longer affects "the next melee or ranged attack" only.
Magier (Quelle)
Arcane
* Arcane Power now only increases the mana cost of damaging spells.
Paladin (Quelle)
Protection
* Guarded by the Light no longer allows your Word of Glory to grant Holy Shield.
* Holy Shield now costs 3% of base mana and has a 30 sec cooldown - Increases the amount your shield blocks by an additional 20% for 10 sec.
Schurke (Quelle)
Combat
* Vitality now increases Attack Power by 30%, up from 25%.
* Savage Combat now increase total attack power by 3/6%, up from 2/4%.
Assassination
* Assassin's Resolve now increases melee damage by 20%, up from 15%.
* Vile Poisons now increases the damage dealt by your poisons by 12/24/36%, up from 7/14/20%.

Subtlety
* Cloak of Shadows now has a 2 min cooldown, up from 1 min.
* Elusiveness now reduces the cooldown of both Cloak of Shadows and Combat Readiness by 15/30 sec.
* Sanguinary Vein now increases damage dealt to targets with a Bleed effect by 8/16%, up from 5/10%.
Schamane (Quelle)
Elemental
* Call of Flame has an extra effect - When your Fire Nova damages a target, the duration of your Flame Shock effect on that target is increased by up to 6 seconds.
* Fire Nova damage has been increased by 15%.

Tier 12
* Item - Shaman T12 Enhancement 4P Bonus - Your Stormstrike ability also causes the target to take 6% increased damage from your Fire Nova, Flame Shock, Flametongue Weapon, Lava Burst, Lava Lash, and Unleash Flame abilities.

Quelle:
mmo-champion
Veröffentlich am: 23.01.2012, 15:53 Uhr
General
•New Daily Quests Available ◦A large assortment of all-new daily quests and rewards are now available in Hyjal, where players can help the Guardians of Hyjal push back the allies of Ragnaros and establish a forward operating base in the Firelands. In order to partake in the Regrowth and Molten Front daily quests, players must have at least completed up to and including the quest Aessina's Miracle. Once this quest has been completed, players should speak with Matoclaw in the Sanctuary of Malorne to take part in the Regrowth efforts.

•All existing Valor Points in the Currency tab have been converted to Justice Points. Any points above the Justice Point cap will be converted into gold at a rate of 47 silver per point and mailed to characters.


Raids & Dungeons
Zul'Gurub
•All cauldron buffs are now usable while mounted.
•High Priest Kilnara's death now turns off the flaming tiki mask gauntlet.
•High Priest Venoxis's death now removes the poison from the plants at the start of the dungeon.


Professions
Engineering
•D.E.H.T.A. has recently placed a great number of critters under their protection, especially rabbits and squirrels. Because of this, Flintlocke's Woodchucker has been re-fitted to use wild chickens until an "agreement" can be reached.


Player vs. Player
Battlegrounds
•Warsong Gulch has been added back into the Rated Battleground rotation.


Gladiator Weapons
•Season 10 Conquest Point weapons will only be purchasable once a required minimum sum of Conquest Points has been reached during the current season. For example, Ruthless Gladiator's Pike costs 3400 Conquest Points to purchase. However, players must first earn a total of 11650 Conquest Points during Season 10 before they are able to purchase it.
•Season 9 Honor Point weapons will only be purchasable once a required minimum sum of Honor Points has been reached during the current season. For example, Vicious Gladiator's Pike costs 3400 Honor Points to purchase. However, players must first earn a total of 18500 Honor Points during Season 10 before they are able to purchase it.
•Once the minimum sum of points required to purchase weapons is reached, all available weapons can be purchased for their listed costs. The point requirement is not reset once a purchase is made.
•Weapon tooltips from the vendor will let players know how many more Conquest or Honor Points must be earned in the current season before the item can be purchased.




Todesritter (Quelle)
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Frost

•Might of the Frozen Wastes now increases two-handed weapon damage by 3/7/10%, down from 4/8/12%.

Druide (Quelle)
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Druid Bug Fixes

•It is no longer possible in some encounters to use Feral Charge when closer than its minimum range.


Jäger (Quelle)
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Survival

•Black Arrow damage done has been increased by roughly 40%.

Pets
•8 10 new rare tamable beasts have been added, each of which provides a unique taming challenge.


Hexenmeister (Quelle)
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Glyphs

•Glyph of Soul Swap now applies a 30-second cooldown to Soul Swap, up from 15 seconds.


Krieger (Quelle)
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Warrior Bug Fixes

It is no longer possible in some encounters to use Charge when closer than its minimum range.

Quelle:
allvatar
Veröffentlich am: 23.01.2012, 15:54 Uhr
Wir bereiten momentan die erste spielbare Version von Patch 4.2 für die öffentlichen Testrealms vor. Ein großer Teil dieser Inhalte ist über lange Zeit entwickelt worden, also wird es jetzt Zeit, den Motor anzuwerfen! Mit einem neuen Schlachtzug, einer legendären Questreihe, dem bisher abwechslungsreichsten Knotenpunkt für tägliche Quests, großen Weiterentwicklungen in der Geschichte, Verbesserungen der Benutzeroberfläche und noch viel mehr hat Patch 4.2 mit Sicherheit etwas für jeden zu bieten. Lest euch die wichtigsten Inhalte des Patches durch, über die ihr Bescheid wissen solltet, gefolgt von den ersten Patch Notes.



Durch Feuer und Flammen

Weidet eure Augen an den Abenteuern, die auf euch warten, wenn Patch 4.2 von World of Warcraft euch durch Feuer und Flammen in die Feuerlande führt.






Die Feuerlande

Patch 4.2 wird kühnen Abenteurern die Gelegenheit geben, das Blatt in den Feuerlanden zu wenden, mit einem riesigen Schlachtzug im Freien von höchster Schwierigkeit, mit normalen und heroischen Modi für 10 oder 25 Spieler. Es wird eine heiße Gelegenheit, diese Elementarebene zu betreten, wo sechs einzigartige Bosse zwischen euch und dem zu neuem Leben erwachten Ragnaros stehen.






Eine legendäre Verabredung

Patch 4.2 Führt eine epische Questreihe ein, die alle herausfordert, die wagemutig genug sind, den legendären Stab Drachenzorn, Tarecgosas letzte Ruhe zu vervollständigen. Dieser Großstab dupliziert Zerstörungsmagie und verleiht seinem Führer die Fähigkeit, sich in ein Mitglied des blauen Drachenschwarms zu verwandeln. Diejenigen, die den Stab vervollständigen, werden jedoch nicht die einzigen sein, die eine Belohnung bekommen. Da diese Aufgabe den vollen Einsatz einer ganzen Gilde verlangt, erhalten bei Vervollständigung des Stabes alle Gildenmitglieder ein einzigartiges Haustier.






Der Geheilte Hyjal und Die Geschmolzene Front

In patch 4.2 werden mutige Abenteurer die Gelegenheit haben, ihre Fähigkeiten in zwei neuen Gebieten für tägliche Quests auf die Probe zu stellen: an den fruchtbaren Hängen des Hyjal und den brennenden Tiefen der Feuerlande. Die als ?Der Geheilte Hyjal? und ?Die Geschmolzene Front? bekannten Gebiete werden nie dagewesene tägliche Soloinhalte für Spieler auf Stufe 85 bieten ? einschließlich über 60 neuer Quests, vier ?freischaltbarer? Händler für Gegenstände der Stufe 365 und einer Welt, die sich direkt vor euren Augen entwickelt.






Elementare Bande

Nachdem die Druiden und ihre Verbündeten die Invasion des Hyjal durch den Schattenhammer und Ragnaros verhindert hatten, legte sich eine Aura der Friedlichkeit über den heiligen Berg. Während neue Pflanzen in der ganzen Region erblühten, kamen Mitglieder des Irdenen Rings und des Zirkels des Cenarius sowie die edlen Drachenaspekte beim uralten Weltenbaum Nordrassil zusammen. Unter den versammelten Helden waren der legendäre Erzdruide Malfurion Sturmgrimm, die ehemalige Kriegshäuptling der Horde und versierte Schamane Thrall und seine entschlossene Gefährtin Aggra. Zusammen wollte diese illustre Versammlung seine wundersamen Kräfte vereinen und den Weltenbaum zum Wohle Azeroths wiederherstellen.

Und doch endete dieses hoffnungsvolle Ereignis in einer Tragödie. Die Details sind noch unklar, aber es geht das Gerücht, dass ein unglaublich mächtiger Agent des Schattenhammers, verhüllt, um seine Identität zu wahren, die Zeremonie unterbrochen und Thrall mit finsterer Magie niedergestreckt hat … wodurch sein Geist in die vier Elementarebenen zerstreut wurde. Wenn diese schrecklichen Gerüchte wahr sind, hat der Irdene Ringe ? und ganz Azeroth ? möglicherweise einen seiner größten Verfechter verloren.

?ist das das Ende des Sohns von Durotan?






BlizzCast 16 über Patch 4.2

Wir freuen uns, den ersten Video-BlizzCast aller Zeiten zu präsentieren: jetzt in wundervollem full-motion-2-D! (Vergesst nicht, Eure 2D-Brille aufzusetzen.) Wir haben diese Episode mit brandheißen Informationen über den World of Warcraft-Patch 4.2 vollgepackt. Rob ?The Voice? Simpson setzt sich mit dem Game Director, Tom Chilton, zusammen, um herauszufinden, worum es im Patch geht. Lead Quest Designer Dave Kosak erzählt mehr über den neuen Questknotenpunkt in den Feuerlanden, und Lead Content Designer, Cory Stockton, brodelt förmlich und spuckt einen Fluß an Informationen über Ragnaros und die kommenden Schlachtzugsinhalte aus.






Na, war das keine nette Unterhaltung für die ganze Familie? Zusätzlich zu all diesen Inhalten fügen wir ein schickes neues Rüstungsset und das praktische Dungeonkompendium hinzu. Ich brenne jedenfalls schon darauf, den Wächtern des Hyjal in ihrem Kampf gegen Ragnaros und seinen mit Feuer und Flamme geführten Feldzug beizustehen. Und jetzt ist es Zeit für die Patchnotes. Bitte denkt daran, dass dies nicht die vollständige Liste der Inhalte für 4.2 oder die endgültige Version der Patchnotes ist. Behaltet Stil. Bleibt dran. Bewahrt den Spaß.





World of Warcraft Patch Notes

PTR-Patch 4.2.0 für World of Warcraft

Die Patchnotes für alle “World of Warcraft”-Patches befinden sich hier.

Inhalt

Klickt auf einen Link um direkt zum entsprechenden Abschnitt der Patchnotes zu springen.


•Klassen: Allgemeines
◦Druiden, Magier, Paladine, Priester, Schurken, Hexenmeister, Krieger
•Dungeons & Schlachtzüge
•Gilden
•PvP
•Benutzeroberfläche


Klassen: Allgemeines

•Gruppenkontrolle
◦Viele Gruppenkontrolleffekte führen nicht mehr dazu, dass Kreaturen Spieler angreifen, wenn sie diese Effekte einsetzen. Die betroffene Kreatur wird den Spieler nicht angreifen, wenn der Effekt ausläuft, und in der Nähe befindliche Kreaturen werden ebenfalls nicht in den Kampf verwickelt. Wenn jedoch ein sichtbarer Charakter einer kontrollierten Kreatur zu nahe kommt, wird sie sich daran erinnern und angreifen, nachdem der Gruppenkontrolleffekt abgelaufen ist. Die Absicht ist, es Dungeongruppen zu erleichtern, Gruppenkontrollmechaniken zu nutzen und Gruppen feindlicher NSCs kontrolliert in den Kampf zu verwickeln. Die von dieser Änderung betroffenen Fähigkeiten sind: ‘Winterschlaf’, ‘Wucherwurzeln’, ‘Wyverngift’ (startet weiterhin den Kampf, sobald die Fähigkeit anfängt, Schaden zu verursachen), ‘Eiskältefalle’, ‘Verwandlung’, ‘Buße’, ‘Untote fesseln’, ‘Blenden’, ‘Verhexen’, ‘Elementar binden’, ‘Verbannen’, ‘Verführung’.


Druiden

•Druiden erhalten nun einen statt zwei Punkte Angriffskraft für jeden Punkt Stärke. Sie erhalten weiterhin zwei Punkte Angriffskraft pro Punkt Beweglichkeit, während sie sich in Katzen- oder Bärengestalt befinden.
•‘Wucherwurzeln’ sowie der äquivalente Zauber, der durch ‘Griff der Natur’ ausgelöst wird, verursachen keinen Schaden mehr.
•‘Anregen’ regeneriert bei einem verbündeten Ziel jetzt über 10 Sek. 5% seines Maximalmanas, gewährt aber weiterhin 20% des Maximalmanas, wenn der Druide den Zauber auf sich selbst wirkt.
•Talentspezialisierungen
◦Gleichgewicht
■‘Insektenschwarm’ erzeugt jetzt 8 Lunarenergie bei Druiden, die von der Finsternismechanik Gebrauch machen können.
■‘Mondfeuer’ erzeugt jetzt 8 Solarenergie bei Druiden, die von der Finsternismechanik Gebrauch machen können.
■‘Sonnenfeuer’ erzeugt jetzt 8 Lunarenergie bei Druiden, die von der Finsternismechanik Gebrauch machen können.
•Glyphen
◦Die Glyphe ‘Anregen’ bewirkt nun, dass der Druide zusätzlich zum Grundeffekt des Zaubers innerhalb von 10 Sek. 10% seines Maximalmanas erhält, wenn er ‘Anregen’ auf ein freundliches Ziel wirkt.


Magier

•‘Ring des Frosts’ hat jetzt eine Zauberzeit von 1,5 Sek.


Paladine

•Talentspezialisierungen
◦Heilig
■‘Flamme des Glaubens’ kann nicht mehr gebannt werden.
■‘Geschwindigkeit des Lichts’ erhöht nun das Bewegungstempo, wenn ‘Heiliges Strahlen’ oder ‘Göttlicher Schutz’ gewirkt werden.


Priester

•Behobene Fehler: Priester
◦Das Kanalisieren von Zaubern wird nicht mehr vorzeitig abgebrochen, wenn ein Spieler auf den Lichtbrunnen klickt.


Schurken

•Die Wirkungsdauer von ‘Blenden’ beträgt jetzt 1 Minute bei gegnerischen NSCs, bleibt aber bei 8 Sek. bei gegnerischen Spielern.
•Die Abklingzeit von ‘Verstohlenheit’ beginnt jetzt wieder, wenn der Schurke ‘Verstohlenheit’ verlässt.


Hexenmeister

•Behobene Fehler: Hexenmeister
◦Es ist nicht mehr möglich, den Kampf zu verlassen, während ‘Seelensauger’ kanalisiert wird.


Krieger

•‘Überwältigen’ hat jetzt eine Abklingzeit und eine globale Abklingzeit von 1,5 Sek. (die Abklingzeit von ‘Verlangen nach Blut’ hat sich nicht geändert).
•‘Gegenschlag’, ‘Tollkühnheit’ und ‘Schildwall’ setzen keine bestimmte Haltung mehr voraus.


Dungeons & Schlachtzüge

•Das Dungeonkompendium ist im Begriff, implementiert zu werden. Es bestehen zwar schon einige Benutzeroberflächenelemente im aktuellen PTR-Build, allerdings ist diese Funktion noch nicht vollständig.


Gilden

•Die grafische Darstellung des dunklen Phönix, dessen Zügel vom Gildenhändler erworben werden können, wurde überarbeitet. Er ist nun weniger transparent und unbestreitbar viel großartiger.


PvP

•Schlachtfelder
◦Das Auge des Sturms wurde der Rotation für 10-Spieler-Schlachtfelder hinzugefügt. Die nach dem Tauziehen-Prinzip zu erobernden Stellungen wurden an das Eroberungsprinzip des Arathibeckens angepasst, damit der Größe der Gruppen besser entsprochen wird. Diese Änderung betrifft ausschließlich gewertete Schlachtfelder. Das herkömmliche Auge des Sturms ist weiterhin ein 15-Spieler-Schlachtfeld mit strategischen Stellungen, die nach dem Tauziehen-Prinzip erobert werden müssen.
◦Kräftemessen
■Es wurden viele Verbesserungen an der Benutzeroberfläche für das Kräftemessen vorgenommen, allerdings sind diese Veränderungen noch nicht vollkommen funktionstüchtig.


Benutzeroberfläche

•Spieler können nun die Charaktere ihres Charakterauswahlbildschirms neu anordnen. Diese Funktion ist noch nicht völlig ausgereift und das Neuanordnen der Charaktere kann noch nicht gespeichert werden.
•Der Zauberbalken lässt sich nun bewegen, sodass er unter der Charakteranzeige platziert werden kann.
•Die Bewegungssteuerung ist eine anklickbare Oberfläche für Bewegungen, die jetzt Bestandteil der Grundbenutzeroberfläche ist.

Quelle:
gamona
Veröffentlich am: 23.01.2012, 15:55 Uhr
Heute gibt es noch mal neue Patchnotes vom Test Realm. Sehr wahrscheinlich das letzte mal, da Patch 4.2 höchstwahrscheinlich nächste Woche live geht.

So geht es vor allem um kleinere Bugfixes und Anpassungen als um wirklich große Änderungen.

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Classes: General
General Class Bug Fixes

Players should no longer incorrectly receive a message stating they interrupted a spell cast when they did not.
Actions bars will no longer briefly disappear when characters that have a stance bar enter a vehicle.
Currency
Conquest & Honor Points

All existing Conquest Points in the Currency tab have been converted to Honor Points. Any points above the Honor Point cap must be spent within the next week before Season 10 starts. Once Season 10 begins, all Honor Points exceeding the 4,000 point cap will be converted into gold at a rate of 35 silver per point and mailed to characters.
Dungeon & Raids
The Bastion of Twilight

Bound Deluge's Frost Whirl ability now deals 50% less damage.
Arion
Chain Lightning damage and chain distance has been reduced.
Dungeon & Raid Bug Fixes

Bosses are now immune to the shrinking effect from Gnomish Shrink Ray.
The achievement Aberrant Behavior should no longer incorrectly reset its kill tracking during the Maloriak encounter in Blackwing Descent.
Anshal's Soothing Breeze should no longer cause combat pets to behave erratically in Throne of the Four Winds.
Raid Marker icons are now visible in all phases of boss encounters.
Items

Applicable tier 11 items now cost Justice Points.
PvP Items & Rewards

Applicable Season 9 items now cost Honor Points.
Quests & Creatures

Creatures will now display smooth energy regeneration for players.
User Interface

The Interface Options screens have changed size to match the Video and Audio screens. This allows for a larger Compact Unit Frames Profiles panel.
Technical

The Blizzard Launcher now utilizes Universal Plug and Play for port configuration. If your router supports UPnP it will automatically open the ports that it requires and your downloads will be unrestricted.

Quelle:
allvatar
Veröffentlich am: 23.01.2012, 15:56 Uhr
Currency
Conquest & Honor Points
The minimum cap on Conquest Points earned per week from Arenas is now 1500 1350 at 1500 or less Battleground Arena rating. The maximum cap remains 2700 is now 3000 at 3000 or more Battleground Arena rating. The cap continues to scale non-linearly between those two points. For comparison, during season 9 the cap ranged between 1343 and 3000.
The game now separately tracks different Conquest Point caps for Battlegrounds and Arenas. The cap for Arena rating will always be 2/3 of the cap for Rated Battleground rating at any given Arena rating. Battleground ratings receive a bonus of 22.2% to the cap they generate, meaning the cap from Battleground rating now ranges between 1650 and 3300. Players may earn a total number of Conquest Points per week equal to the higher of these two caps, but once players have reached the cap for either Arenas or Battlegrounds, they can no longer earn Conquest Points from that source. Conquest Points from Battleground holidays only count toward the total Conquest Point cap.
Example: During the first week of Season 10 everyone starts with a rating below 1500. Therefore, the cap from Rated Battlegrounds will be 1500 1650 and the cap from Arena rating will be 1000 1350. In the first week, the character wins enough Arena matches to reach the 1000 1350 point cap. After that point, Arena wins will no longer grant Conquest points for the week. However, the character can still earn up to 500 300 additional points, but can only earn those points from either Rated Battlegrounds, or from the Conquest Point bonus for holiday and/or daily random Battlegrounds. The following week the cap will be recalculated based on the character's ratings, and it is possible Arena rating could now generate the higher cap. The second week, the character's cap from Arena rating is 1600 1800, and the cap from Rated Battlegrounds is 1500 1650. The character has a total cap of 1600 1800 Conquest points for the week. Up to 1500 1650 points can be earned from Rated Battlegrounds, but the last 100 150 must come from a different source.

PvP
Arenas
The individual Matchmaking Rating column has been removed from the Arena scoreboard.

Todesritter (Quelle)
The talent Killing Machine can now properly be triggered from off-hand attacks as well as main-hand attacks.

Schamane (Quelle)
Unleash Wind now deals 175% weapon damage, up from 125%.
Enhancement
Stormstrike now deals 225% weapon damage, up from 125%.

Quelle:
allvatar
Veröffentlich am: 23.01.2012, 15:57 Uhr
Der lang erwartete Cataclysm-Inhaltspatch 4.2 “Sturm auf die Feuerlande” wird am kommenden Dienstag (USA) bzw. Mittwoch (Europa) erscheinen.

http://wow.gamona.de/wp-content/plugins/gamtags_pro/$static/image/3c9/9a5/1b8-aa/30729f5b4fc9f422a0bdf123b6dc666d.jpg (Fehler, das Bild konnte aufgrund zu hoher Ladezeit nicht direkt angezeigt werden!)

Anlässlich des kurz bevorstehenden Release hat Blizzard die deutschen und englischen Patchnotes auf den neuesten Stand gebracht und veröffentlicht. Wie immer können diese in unserem Patchnotes-Archiv unter den Links im Anhang der News eingesehen werden.

Quelle:
gamona